17. mai 2019

17. mai tog Slottet flagg

16.Mai

Opptrappingen til den store dagen starter allerede 16.Mai med det "Det lille 17.maitoget" for 1.trinn, 2.trinn, barnehagene, flaggborg og korpset.

Toget starter å gå kl 12.00 fra skolegården. Samme togrute som tidligere år; Start – til høyre ut fra skolen (v/søppelkassene) – ned Kampengata – til venstre inn ved Brinken og stans ved Omsorgsboligene – bort Brinken – til venstre opp Hølandsgata – rett opp til skolen.

Is til korps og flaggborg etter toget som vaktmester og ass.rektor ordner.

Selveste 17.Mai

Avgang fra Festningsplassen ca. kl. 10.30. Avmarsj fra skolen kl 08.45 PRESIS! Vi stanser ved Omsorgsboligen. På vei ned til Festningsplassen møter vi Vålerenga og Jordal i Galgebergkrysset, og Gamlebyen i Grønnlandsleiret.

På Kampen skole blir det flaggheising og et enkelt program kl. 08.00. Deretter er det oppstilling for både korps, flaggborg og elever.

Alle elever må være på skolen senest 08.30.

Alle elever kan delta i toget fra skolen til Festingsplassen (v/Forsvarsmuseet). Voksne og andre barn som ønsker å følge toget fra Kampen skole og ned til byen, må gå bakerst i toget, etter alle skolene.

Elever i 1. trinn som går i toget fra skolen, må hentes rett før vi går inn på Festningsplassenpå Grev Wedels plass ca kl.10.00–10.30.

I hovedtoget gjennom sentrum deltar elever fra 2. – 7. trinn. Det er kun elever og lærere/foresatte som har skriftlig avtale med skolen som kan delta. Det er ikke anledning for andre å gå inn i toget på vei gjennom sentrum. Det er ikke anledning til å gå med paraply i toget.

Hovedtoget oppløses på Rådhusplassen ca. kl.11.30 (Hieronymus Heyerdahls gate, oppløsningsted 1A). Flaggborgen og korpset går til oppløsningsplass 3 (Rådhuskaia), hvor de blir kjørt i buss opp til skolen.

Oppsøk lærer på ditt barns trinn for utkryssing ved henting.

Det er viktig at alle barna spiser en god frokost denne dagen, da det ikke er mat og drikke tilgjengelig i selve toget.

Vi håper at 17-mai også i år skal bli den festdagen det alltid har vært, og at så mange som mulig fra Kampen skole deltar i toget.

kl. 12 starter arragementet i skolegården.

17.mai i skolegården!

Kom og feire 17.mai med hele Kampen i skolegården!

12:00 ÅPEN KAFÉ

Is, brus, pølser, kaffe, vafler, kaker,

sukkerspinn og popcorn!

Hoppeslottet åpner for de minste!

Prøv bamselotteri og lykkehjulet!

13.00 GRATIS KLASSISKE 17. MAI-LEKER

med premier. Arr: FAU

13.30 KULTURELT KLIMAKS

Kampen skoles musikkorps og

Kampen Soul Searchers

15.15 AUKSJON OG HOPPELANDLOTTERI

By på billetter til teater, konserter,

gavekort fra frisør, blomster og

middager, kunst og mye mer.

Vinn tur for hele klassen i hoppelandlotteriet!

Auksjonsliste:

www.kampenkorps.no

Program for dagen

Kl. 08.00: Flaggheising og program

Kl. 08.30: Seineste frammøte elever

Kl. 08.45: Avmarsj fra skolegården

Kl. 10.00-10:30: Elever på 1.trinn hentes på GREV WEDELS PLASS (parken i enden av Dronningensgate)

Kl. 10.40: Avmarsj fra Festningsplassen

Kl. 11.30: Toget oppløses ved Rådhusplassen på oppløsningspunkt 1A

Kl. 12.00: Kafeen åpner i skolegården. Hoppeslottet åpner for de minste.

Prøv bamselotteri og lykkehjulet!

Kl. 13.00: Gratis klassiske 17.Mai-leker med premier arrangeres av FAU.

Kl. 13.30: KULTURELT KLIMAKS

Kampen skoles musikkorps og

Kampen Soul Searchers

Kl. 15.15 AUKSJON OG HOPPELANDLOTTERI

By på billetter til teater, konserter,

gavekort fra frisør, blomster og

middager, kunst og mye mer.

Vinn tur for hele klassen i hoppelandlotteriet!

Auksjonsliste:

www.kampenkorps.no

Ruten fra Kampen skole til Festningsplassen

Normannsgata – Kampengata – Brinken – Stopp ved omsorgboligene (maks 5 minutter!) – Brinken – Kjølberggata – St. Halvardsgate (Strømsveien) – Schweigaardsgate – Grønlandsleiret – Tøyenbekken – Schweigaardsgate – Biskop Gunneriusgate – Dronningensgate – tvers over Grev Wedels plass -  Festningen

Vi prøver å holde et godt marstempo – vi har ikke god tid siden vi må gå en omvei på grunn av veiarbeid i Åkebergveien.