Camp Hudøy i sommerferien?

HUDØY

Hudøy er en stor øy i Tønsbergfjorden på 1 300 mål, - 1 500 dersom du regner med de omkringliggende øyene. Det er 11 leirsteder på øya, alle med plass til mellom 30 og 45 barn og 7 - 10 voksne. Reisetiden fra Oslo er på ca. 2 timer i bil eller buss og en liten båttur på ca. 8 minutter.

Barn og unge har hatt tilbud om feriekoloni på Hudøy helt siden 1916. Det er hevet over enhver tvil at det er noe merkelig uforanderlig med Hudøysommeren. Tradisjonene og atmosfæren fra gamle dager lever fremdeles i husveggene på de 11 koloniene.  Våre deltakere forteller gjerne om det samme år etter år: Om sovesaler og matsaler,  turer, bading, krabbefiske og fotball, morsomme og omsorgsfulle voksne og spennende ekspedisjoner.

Barna opplever at de kan stå på egne ben og stole på seg selv. De smører mat selv og rer senga. De møter et Hudøy uten kiosk, med utedoer og sovesaler, slik det har vært på øya i over 100 år!

Les mer på Camp Hudøys hjemmesider.