Styringsdokumenter

Læring i AKS foregår først og fremst gjennom lek, selvvalgte aktiviteter og samhandling med andre barn og med personale. Det skal være en tydelig sammenheng mellom det elevene lærer i undervisningstiden og det de møter på AKS. Temaer fra skolen følges opp i lek og praktiske aktiviteter som skal stimulere elevenes læring i ferdigheter og fag.
Personalet samarbeider med lærerne for å sikre elevenes trivsel, og en tematisk sammenheng med innholdet i undervisningen.
Aktivitetsskolen utarbeider halvårsplaner for innholdet i tilbudet til elevene på trinnet, og hver base sender ut ukeplan eller månedsplan.

I Osloskolen ligger Rammeplanen for SFO og lokale føringer i AKS i Oslo til grunn for alt som skjer i Aktivitetsskolen.

Læreplanens overordnede del – verdier og prinsipper for grunnopplæringen – gjelder også for AKS,