Uteskoleplassen

Kampen skole har et eget sted i skogen som vi kaller for uteskoleplassen vår. Det området har vi fått tildelt av Skogvesenet. Vi har avtalt hva vi får lov til å gjøre der.

Skogvesenet har hjulpet oss med å lage en stor sittegruppe av store tømmerstokker rundt bålplassen. Det er plass til nesten to klasser rundt bålet samtidig. Noen av lærerne har laget en stor gapahuk som modell. Det er planen at elever skal lage flere gapahuker ved siden av. Mange elever har allerede lært å surre stokker sammen med tau. Noen elever har også blitt veldig flinke til å hogge ved. Vi tar med vedkubber tilbake på skolen slik at alle klasser kan ta med seg tørr ved på tur.

Skolen har også kjøpt stormkjøkken og rødsprit. Dermed er mulighetene mange for å sørge for god mat på tur, eller bare kokt vann til litt suppe eller kakao. Vi har også en stor vannkjele som kan henge over bålet.