2005

Hvem har tatt Munchs maleri "Skrik"? Er det A, B-, eller C-gjengen? Eller har barneranerne vært på ferde? Kan en superhelt være innblandet? Er James landet i Norge, eller er det vår nye rektor Finn? Noen spør seg også om det er mormoren til Trine som har oppfordret det stakkars barnebarnet sitt til ran!

Svaret får du på KAMPEN skole onsdag 9.mars kl. 17.30. Det blir utstilling, dukketeater, dans og mat for en billig penge. Kl. 18.30 starter forestillingen. Publikum skal sitte i amfiet i skolegården. Vi anbefaler sitteunderlag. Vi vil ikke saksøkes på grunn av masseutbrudd av blærekatarr!

Trine, mormor, James med flere ønsker dere alle - familie, venner, uvenner og naboer, presten, klokkeren, vaktmester med følge og andre spesielt interesserte. Hjertelig velkommen til en spennede, vidløftig, fantastisk, skummel og ikke minst estetisk opplevelse sammen med alle barna på Kampen skole.

Torsdag 3.mars 2005

I dag startet Vinterfestivalen 2005 for alvor. Etter en felles åpning ute, gikk alle til gruppene og startet arbeidet.

Camilla , godt kledd i vinterkulda, klippet båndet sekunder etter bildet ble tatt, og Vinterfestivalen ble åpnet til stor jubel.

Full fres i musikkrommet!!

Groovy gutter og jazza jenter.

De snille barna danser og hopper rundt for å vise seg fram og er glade.

Her ser vi to jenter som er i full gang med å lime og klistre papir på flasker som skal bli fine skulpturer.

Fredag 4.mars 2005

Andre dag i Vinterfestivalen og elevene har kommet godt i gang med arbeidet sitt.

Her tegnes det for harde livet!!

Vi lager animasjonsfilm.

Hvem gjemmer seg bak dette skriket?

Mandag 7.mars 2005

Dette er den tredje dagen av vinterfestivalen.

Her ser vi en som lager bilder av lim

Kaniner kan også være gøy å tegne selv om vinterfestivalen handler om skrik.

Skrik i lim.

Et bilde av kunstneren Munch!!

Tirsdag 8.mars 2005

Dette er dagen før avslutningen, og alle gruppene jobber hardt for å bli ferdige.

Her sitter gutta fra film og foto og skriver logg.

Ble filmen bra, tror du?

Et utvalg av skrikkaker.

Det syes som aldri før på tekstilrommet.

På dukketeater lager de dukker som de skal bruke i et skuespill om forsvinningen av Munchs "Skrik". Det er andreklassinger som er på denne gruppa. Lærerne er Trine og Sidsel.

Slik lager de dukkene: De bruker -.-.-.- til hode, og setter det på en pinne- og pinnen dekker de til med stoff som blir klærne til dukka. De maler på hodet og lager ansikt, og setter på hår. Når de er ferdig med dukkene, må de øve til skuespillet.

Dukketeater

Av Tina og Regine

Intervju med elever på dukketeater gruppa:

1: Hva heter du? -Lina.

2: Hva heter dukken du lager? -Vet ikke. Dukker heter jo ingenting!

3: Hvordan har du det i Vinterfestivalen? -Spennende.

4: Synes du dukketeater er gøy? -Ja, ganske.

5: Er det vanskelig å lage dukker? -Ikke så veldig vanskelig.

-----------------------------------------------------------------------

1: Hva heter du? -Johannes.

2: Hva heter dukken du lager? -Har ikke funnet noe navn ennå.

3: Hvordan har du det i Vinterfestivalen? -Bra.

4: Synes du dukketeater er gøy? -Ja.

5: Er det vanskelig å lage dukker? -Ja.

Avslutningskvelden

Kampen skole startet i 2003 en tradisjon med arrangering av vinterfestival i februar/mars. Vinterfestivalen 2005 på Kampen skole ble avsluttet onsdag 9.mars.

Temaet for vinterfestivalen i år var "Hvor er Skrik?". Kanskje elevene på skolen kunne greie å oppklare mysteriet rundt tyveriet av "Skrik"?

Elever, lærere og mange forsatte jobbet i 9 forskjellige grupper en hel uke med å lage ting til utstillinger og å forberede årets store forestilling. I år hadde vi følgende grupper: Dukketeater, dans, skulptur, teater, tekstil, musikk/sang, tegne/male, kjøkken og film/foto.

Så var det klart for årets store forestilling. Teatergruppa hadde laget 3 forskjellige versjoner av hvordan man skulle oppklare tyveriet av "Skrik".

Her er kveldens flinke fortellere.

Elevene var skuespillere,dansere, fortellere og musikere.

Hjelp! "Skrik" er stjålet! Men dessverre verken snille eller slemme barn, superhelter, doktor Kjempeslem, søstrene Ble-, Ha- og Norefjell eller Steve Stång (Kampens svar på James Bond) og hans gode hjelper greide finne løsningen på gåten. Dette måtte nok fortsatt være en politisak.

MEN - helt til slutt ble mysteriet "oppklart". Noen elever kom løpende med to bilder i hendene. De hadde funnet "Skrik" og "Madonna" på rektors kontor. Politiet ble umiddelbart tilkalt, og rektor ble påsatt håndjern og fraktet av gårde i politibilen. Endelig var bildet funnet og skurken tatt.

Skolen trengte plutselig en ny rektor, og alle interesserte ble bedt om å melde seg dagen etter.

Det ble avslutningen på årets Vinterfestivaluke på Kampen skole.

Tidligere festivaler

2003       2015