2009

Torsdag 12.februar var det vinterfestivalsnutt hvor bl.a. lederen av årets festival Marit ønsket velkommen.

Så var det dans og underholdning av skolens fremragende lærerdansegruppe under ledelse av danse-Lene før alle grupper i årets vinterfestival møttes for første gang.

Torsdag 26.februar

Festivalen startet med besøk av en ekte havfrue som ønsket alle velkommen og lykke til med arbeidet.

Avisgruppa var på besøk hos nettavisen torsdag 26. februar. De ble vist rundt og lærte om hvordan nettavisen ble til. De så blant annet hvordan man bruker photoshop, og en god del andre ting. Alle synes det var ganske spennende å være der. Mange på avisgruppa skrev ned notater etter hvert som vi lærte nye ting og fikk nye tips av journalistene. De fikk blant annet møtt en tidligere model, som hadde ansvaret for moten, og en annen journalist som hadde vunnet en pris for arbeidet sitt.

Fredag 27.februar

Vi besøkte installasjon og skulptur, mens (f.v.) Katja, Vera og Mathilde er i dyp konsentrasjon står Mariel (fotograf) bak og viser hvor morsomt man kan ha det.

På installasjon og skulptur lager de ballongfisker. Her er Eva (lærer) og barna med en halvferdig ballongfisk.

På film og fotogruppa er vi godt i gang med arbeide. Vi har gått rundt til de forskjellige gruppene og tatt bilder og filmet. Vi har tatt mange fine bilder som avisgruppa skal bruke i avisen og bilder vi skal bruke til bildeframvisningen på onsdag kveld. I dag har vi hatt et lite photoshopkurs, hvor vi har lært litt forskjellig om bildemanipulering.

Mandag 2.mars

I dag har alle jobbet i gruppene. Film/foto har tatt bilder og film av alle gruppene. Vi har redigert bildene og gjort dem klare til onsdagens framvisning.

Her er bilder fra dansegruppa:

Tirsdag 3.mars

Alle gruppene har jobbet hardt i dag for å bli klare til avslutning i morgen. Forskergruppa har bl.a. disikert torsk.

En gruppe fra film/foto var på besøk i NRK på opplevelsessenteret med omvisning i radio- og tv-huset. Resten av elevene var på besøk i Norges største akvariumsbutikk og tok fine bilder og mye film.

Her er et morsomt resultat fra sminkekurset som teatergruppa bl.a. hadde.

Onsdag 4.mars

I dag er det hektisk aktivitet i alle grupper. Greier vi å gjøre alt klart til den store kvelden? Avisgruppa jobber på spreng med de siste reportasjene før avisen "Havis" skal i trykken

Animasjonsgruppa har snart filmen sin klar.

Avslutning onsdag kveld

Så var kvelden kommet for å vise fram alt vi hadde laget og forberedt.

Her er noen bilder fra utstillingene:

Kvelden ble avsluttet med en flott forestilling ute som ble godt mottatt av et stort antall tilskuere

Rektor takket alle for innsatsen og overrakte blomster til festivalkomiteen.

Tidligere festivaler

2003       2015