2008

Er søppel bare søppel, eller noe vi kan bruke igjen? Elevene på Kampen skole vil vise deg at blant søppel finnes det skatter. Gamle ting får nytt liv, og nye funksjoner. Men ikke alle er like opptatt av gjenbruk. En konge har inntatt dynga og ønsker seg mer søppel enn noensinne.

Vinterfestivalen er et kulturprosjekt. Hovedmålet er at elevene skal få en kunst og kulturopplevelse, samt erfaring med å jobbe mot en forestilling/utstilling. Delmålene har hele tiden vært et nært skole-hjemsamarbeid, bruk av lokale kunstnere, at elevene på skolen blir kjent på tvers av trinn og får mulighet til å jobbe utvidet med estetiske fag.

Foreldre/foresatte ble invitert:

Temaet for festivalen i år er "Rusk og rask - Kampen om søppeldynga". Festivalen i år varer fra torsdag 28.februar og avsluttes onsdag 5. mars med forestilling i skolegården, utstillinger, miniteater, musikk, dans, festivalavis og salg av mat. Festivalen bygger på et samarbeid mellom elever, lærere og foreldre/ foresatte. Timeplanen løses opp og elevene velger seg en gruppe hvor de jobber med temaet hele uka.

Teatergruppa

Dans

Musikk

Kulisser

Tegne og male

Forsker

Installasjon

I tillegg hadde vi disse gruppene: film/foto/animasjon, avis og miniteater. Vi hadde også en ekskursjonsgruppe og kjøkkengruppe.

Tidligere festivaler

2003       2015